Конспект уроку з фізичної
культури за темою «Легка атлетика»
для групи ТМ-19-1
Тема: Легка атлетика
Завдання:
1.
Ознайомити учнів з особливостями дихання та питним
режимом при заняттях легкою атлетикою. БЖД під час занять фізичними вправами.
2.
Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ.
3. Навчати техніки рівномірного бігу.
Мета:
виховувати в учнів потребу у систематичних заняттях
фізичною культурою і спортом з дотриманням при цьому основних
правил безпеки.
Методи та
форми діяльності: фронтальний, поточний, індивідуальна та групова.
Місце
проведення:
стадіон.
Хід
уроку
№
п\п
|
Зміст уроку
|
Дозу
вання
|
Організаційно-методичні
вказівки
|
Підготовча частина 14 хв.
|
|||
1
|
Шикування
у шеренгу, рапорт, привітання.
Повідомлення
про завдання уроку.
Інструкція
№14-1 з легкої атлетики.
|
3хв
|
Ознайомити учнів з програмою занять
у новому навчальному році, технікою безпеки на уроках легкої атлетики.
До
занять допускаються учні, які пройшли інструктаж з техніки безпеки.
Націлення на основне
завдання
|
2
|
Бесіда
«Питний режим легкоатлета»
|
2хв
|
Отримати
інформацію від дітей про вживання води під час занять
легкоатлетичними вправами.
|
3
|
Вимірювання ЧСС за 15 с.
|
20с
|
Звернути увагу на учнів з
підвищеним
пульсом (більше ніж 30-35
ударів)
|
|
|
|
|
4
|
Стройові вправи:
-
повороти на місці
-
перешикування
|
30 с
|
Фронтальний метод
Чітко
оголошувати команди, стежити за їх виконанням.
з однієї шеренги в дві і
три
|
5
|
Різновиди бігу:
- повільний біг;
- із закиданням гомілки назад;
-
із високим піднімання стегна;
-
почергово приставними
кроками;
стрибковий біг з ноги на
ногу;
|
2 хв
|
до
400 м
20-30 м темп середній; дистанція 2
кроки;
дихання під час бігу має бути ритмічним
Вправи виконати двічі по 15—20 м;
|
6
|
Комплекс
загально розвиваючих вправ на місці
а)В. п. — о. с.
1 - Випад вліво. Права рука вверх.
2 – Випад вправо. Ліва рука вверх.
б)
В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс.
1-2. Колові
рухи головою праворуч.
3-4. Колові рухи головою ліворуч.
в) В. п. — о. с.
1—4.
Колові рухи руками вперед у боковій площині. б—8. Колові рухи руками на- зад
у боковій площині.
г)В.
п. — стійка ноги нарізно, руки на поясі.
1—2. Поворот
тулуба праворуч, розвести руки ривком у сторони.
З—4. Поворот тулуба ліво- руч, розвести руки ривком у сторони.
д)В.
п. — стійка ноги нарізно, руки вгору в «замок».
1—2.
Нахил з махом ноги уперед, руки повільно опустити вздовж тулуба.
З—4.
Випрямляючись, на-
|
6 хв
6-8 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
6-8 р
|
Груповим
методом:
-
у повільному темпі;
-
тулуб тримати прямо;
-
стежити за амплітудою рухів;
-
спину тримати прямо;
Ноги
в колінах не згинати
|
|
хилитися
назад, прогнувши спину.
е) В. п. – о .с.
1
- Упор присівши,
2 - Упор лежачи,
3
- Упор присівши, 4 - В. п.
є)
В. п. – лівою вперед, руки на
пояс.
1 – Стрибки
вверх із зміною положення
ніг.
|
6-8
р
8-10
р
|
Навчати
учнів самостійно складати комплекс вправ для різних груп м’язів,
використовуючи вивчені фізичні
вправи.
|
7
|
Вимірювання ЧСС за 15 с
|
20с
|
|
Основна частина 27 хв.
|
|||
І ІІ
|
Повторити техніку виконання бігу на
короткі дистанції (старт, стартовий розбіг).
та
закріпити навички правильного дихання під час виконання бігових вправ.
|
||
1
|
Спеціальні бігові вправи: (для основної групи)
- біг з високого старту,
-
з повного присіду обличчям
до доріжки;
-
з повного присіду спиною
вперед;
-
повторний біг;
- пробігання дистанції 30 м
Спеціальна дихальна вправа
«Тонізуюче дихання»
В.
п. – стоячи з широко розпрямленими грудьми.
1 – видихнути, потім виконати
глибокий видих, затримати дихання;
2
– на затримці дихання
витягнути вперед розслаблені руки, стиснути пальці і,
напружуючи
м’язи до межі, привести стислі кулаки до плечей;
3 - на затримці дихання повільно, з напругою розвести руки в сторони, розтиснути
кулаки і швидко повернути
|
8 хв.
|
Поточний метод (Додаток 1)
За
сигналом вчителя 2 - 3 рази по 15-
20
м
Зберігати
нахил тулуба та положення рук;
За сигналом вчителя підйом і звичайний біг
Спочатку
з високого потім з низького старту
з низького старту
Вправа
виконується в інтервалі відпочинку. Добиватися
максимального
видиху. Загально тонізуюча дія, активізує роботу головного мозку.
|
|
руки до плечей;
4
– розслабляючись, руки вниз зробити форсований видих.
|
|
|
ІІІ
|
Навчати техніки
рівномірного бігу.
|
||
1
|
Спеціальні
бігові вправи: (для основної групи)
-
біг з прискоренням(40-60 м);
-
біг з переходом на біг за
інерцією (на 40-60 м);
-
біг по колу «змійкою»;
-
біг по колу діаметром
20-25 м;
|
10
хв
|
Груповий
метод За сигналом вчителя 2 - 3 рази. Швидкість набирати
поступово,
контролюючи техніку бігу. Досягнення широкого і вільного бігу, зі зміною
частоти й довжини кроків.
При
вході в поворот тулуб нахиляти ліворуч, права рука рухається
посередині
й з великою амплітудою. Зі швидкістю бігу зростає величина нахилу тулуба.
|
ІХ
|
Сприяти розвитку рухових
здібностей за допомогою естафет
|
||
1
|
Гра «Викрадення прапора»
|
12
хв
|
Клас ділиться на 2
команди. Яка
команда перенесе більше
прапор, та рахується переможцем.
|
2
|
Гра «Перенеси вантаж»
|
|
Пробігання
відрізків з перенесенням кубиків.
1-2 рази дистанція 2 х 5м,
3-4 рази дистанція 2 х 10
м
|
|
Заключна частина 5 хв
|
||
1
|
Вправи для відновлення дихання, розслаблення та розтягування
Спеціальна дихальна вправа
«Повне
дихання» (заспокійливий тип) В.п. — стоячи.
1 — повільно виконати максимальний видих;
2 — напругою вниз діафрагми випнути вперед живіт,
наскільки це можливо;
3
— не зменшуючи величини
випинання живота, зробити повільний вдих, розширюючи грудну клітку послідовно
за рахунок середніх, верхніх
ребер, підводячи плечі й
|
1
хв
|
На місці
Концентрація
уваги
Тренує
здібність до релаксації та гіпоксичну стійкість. Виконувати плавно без
ривків. Ефект: знімає стомлення і стимулює розумову працездатність
|
|
ключицю;
4
— на вдиху затримати дихання і втягнути живіт; 5 — не розслабляючи
діафрагми, зробити повільний видих
|
|
|
2
|
Вимірювання ЧСС за 15 с
|
20с
|
|
3
|
Підсумок
уроку. Відзначити учнів, які досягли кращих
результатів в особистому
заліку.
|
1-2
хв
|
Підбиття
підсумків змагань в конкурсних вправах.
Оцінювання учнів
|
4
|
Домашнє завдання
|
1-2
хв
|
Повторити біг з високим
підніманням
стегна протягом 1 хв.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар